تابلو فرش ماشینی کاشان

توضیحات و مقالات تابلو فرش های ماشینی کاشان

تابلو فرش ماشینی کاشان

توضیحات و مقالات تابلو فرش های ماشینی کاشان

چاپ تابلو فرش ماشینی

اگر تابلو فرش های ماشینی را از نظر روش بافت و تولید بررسی کنیم می توان گفت که دارای دو نوع اصلی و به صورت بافت ماشینی و چاپ هستند .


نوع بافت در واقع با همان روش فرش های ماشینی تولید می شود به این صورت که دستگاه های خاص فرش بافی با استفاده از طرح و نقشی که به صورت کامپیوتری به آن داده شده است تابلو را با استفاده از الیاف های رنگی تولید می کنند .


این تابلو فرش ها با مشخصات مختلف از جمله شانه و تراکم ، جنس نخ خاب و تار و پود و تعداد رنگ های مختلف بافته می شوند . این تابلو ها معمولا به صورت 700 شانه ، 1000 شانه و 1200 شانه تولید می شوند .


برای تولید نوع ماشینی این محصولات از الیاف های مصنوعی مانند اکریلیک و پلی استر استفاده می شود که هر یک دارای کیفیت و ظاهر خاص هستند .


تولید تابلو فرش ها با استفاده از صنعت چاپ تحول عظیمی را در زمینه تولید تابلو ایجاد کرده است که به دو روش و به صورت چاپ کلاریس و چاپ سابلیمیشن تولید می شوند که تا حدودی به یکدیگر شباهت دارند اما روش چاپ طرح در آن ها تفاوت دارد .


چاپ تابلو فرش ماشینی


همانطور که گفته شد تابلو فرش های چاپی به دو دسته ی اصلی سابلیمیشن و کلاریس تقسیم می شوند .


زمینه ی این تابلو ها به صورت فرش ماشینی تولید می شوند به این صورت که زمینه با مشخصات خاص با شانه و تراکم مشخص و معمولا به صورت 1000 شانه و 1200 شانه بافته می شود و در آن از الیاف های مصنوعی اغلب با جنس آکریلیک استفاده می شود .


برای بافت این زمینه از الیاف های رنگی استفاده نمی شود و زمینه تنها با به کار بردن نخ سفید بافته می شود و به صورت خام و بدون رنگ به کار می رود .


برای این که طرح و نقشه روی فرش ایجاد شود از دو روش یا دستگاه استفاده می شود :


در روش چاپ سابلیمیشن طرح تابلو به صورت سطحی روی زمینه قرار می گیرد اما بین گره و ریشه ها رنگ نمی گیرد .


در روش چاپ کلاریس طرح تابلو با استفاده از دستگاه خاصی روی زمینه حک می شود با این تفاوت که رنگ ها به عمق گره نفوذ می کنند و این امر باعث می شود که طرح و نقشه طبیعی تر به نظر برسد .


تابلو فرش های ماشینی به دلیل داشتن رنگ های بسیار متنوع مورد استقبال قرار گرفته اند چون برای رنگ های استفاده شده در آن ها محدودیت وجود ندارد .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.